Vinyasa Flow

Ezen a foglalkozáson a 84 klasszikus jógapóz elemeit gyakoroljuk az astanga vinyásza jóga napüdvözleteire építve fel az ászanák sorozatait. Az álló helyzetben, ülésben és fekvésben végzett pózokat a lélegzetvétel ritmusára dinamikusan végezzük. A sorozatok között egyaránt megtalálhatók az erősítő, a tartásjavító, az egyensúlyérzéket fejlesztő és a nyújtó hatású gyakorlatok is. Az órát gerinccsavaró ászanákkal és relaxációval zárjuk.

Kezdő és haladó gyakorlókat egyaránt sok szeretettel várunk.

 

Power Jóga

A power jóga egy dinamikus stílus, melyben az egymásba fonódó ászanák folyamatos mozgássá állnak össze. Amerikából indulva az 1990-es évek közepén vált népszerűvé, és bár megkapta a kritikát, hogy pusztán „torna jóga”, valójában ez a stílus az Ashtanga módszert ötvözi a Vinyasa jóga elemeivel.

Erősítő, szálkásító gyakorlás, ami leginkább a kar, mély hátizmok, has és combizmok fejlesztésére fókuszál. Legfőbb törekvése a nyugati életvitelbe jól beilleszthetőség, az emberközeli szemlélet, ahol az ászanák nem követik az Ashtanga jóga sorozatok sorrendjét. Ez nagy szabadságot, és örökké megújuló, változatos gyakorlást eredményez.

A power Jóga magába foglalja a Hatha jóga összesített élettani, és mentális hatásait.
Intenzitása révén növeli a fizikai állóképességet.
Felgyorsítja a fejlődést a Jógában.
Kitűnő méregtelenítő hatást gyakorol a szervezetre, nem csupán fizikai, de mentális értelemben is.
Fiatalít, szép külsőt eredményez.
Aktiválja a finom fizikai energiákat, kitűnő hatása az élet minden területén érzékelhető.
Kiegyensúlyozott elmét, erős és egészséges testet nyerünk általa.
A power Jóga növeli erőnlétünket, feltölt energiával, serkenti az agyműködést, elűzi a fáradékonyságot.
Erősíti a Lélek, az elme, és a test harmóniáját.

A power jóga órák tanártól függően nagyban különbözhetnek egymástól, de minden esetben kemény munkára és izzadásra lehet számítani.

 

Hatha jóga

A hatha jóga hatásai:
-Az ászanák segítenek megerősíteni a gerinc melletti izmokat, így segítve a helyes testtartást és energia áramlást.
-Hajlékonyabbá teszik a testet,
-megerősítik az ízületet körülvevő szalagokat, javítják a keringést
-elcsendesítik az elmét és a csapongó gondolatokat
-a tudatos légzés erősíti az idegrendszert
-a csavarások fokozzák a nyirok- , illetve vénás keringést, ezáltal beindítva egy természetes méregtelenítő, fiatalító hatást.
-az íveltetések, fordított testhelyzetek oldják a stresszt és a szorongást, tehermentesítik a belső szerveket, fiatalítanak
-az egyensúlyi ászanák harmonizálják az idegrendszert, fejlesztik a koncentrációs készséget

A hatha jóga célja a szellemi és testi jóllét, a lelki, mentális, és testi egészség megvalósítása. Kezdőként és haladóként is csatlakozhatsz, mert a saját képességeid figyelembevételével gyakorolsz és a saját ütemedben, nem erőszakosan beleerőltetve léped át a saját határaidat, hanem amikor úgy érzed,hogy erre készen állsz.

 

Asthanga jóga

Az astanga jóga, a hatha jóga egyik összetett, dinamikus formája, amely kötött gyakorlatsorokból áll. Mi az egyessel, az alap gyakorlatsorral foglalkozunk majd, aminek a neve Yoga chikitsa, az az jóga terápia. Maga a sorozat úgy van felépítve, hogy minden egyes testrészünket és belső szervünket átmozgatja, így létrejön a terápiás hatás. A gyakorlás folyamatosan, megállás nélkül zajlik, aminek a ritmusát az udzsájí légzés adja. Ez a légzéstechnika segíti az elme lecsendesítését, ami a jógagyakorlás célja, de jótékony hozadéka az is, hogy az egyes pózok mélyebbé, teljesebbé válnak. A légzés, a folyamatos mozgás és a bandhák (testzárak) együtt belső hőt fejlesztenek a testben, amely a hajlékonyság növelése mellett beindítja a fizikai és mentális tisztító folyamatokat.

Kitartás, erő, megnyugvás, belső tér megnyílása, öröm, mindennapi gyakorlás, hála, tudás, önmegismerés, teljesség élménye. Az órát azoknak a kezdőknek is jó szívvel ajánljuk, akik szeretik a testi és szellemi kihívásokat. Egy törülközőt érdemes magaddal hoznod.

 

Yin jóga

A yin jóga megtanít lelassulni, önmagunkat elfogadni, belelazulni számunkra feszítő és néha kellemetlen pozíciókba. Ezeket a jógaszőnyegen megtapasztalt élményeinket utána kivihetjük a teremből és adaptálhatjuk a mindennapi élethelyzeteinkben is. Ez is hatha jóga gyakorlás, ráadásul a külső szemlélő számára talán a legstatikusabb módja, ám a mozgás élménye még sem marad el. Lassú nyitások, mély fizikai és lelki megélések, elmozdulások jellemzik a yin órán megtapasztaltakat. Az egyes pózokban 2­5, néha akár 10 percig is benne vagyunk, így lehetőség van arra, hogy a test statikus szöveteire hassunk, a csontokra, ízületi tokokra, kötőszövetre, szalagokra és porcokra, ezért is érezzük néha azt a fantom érzetet, hogy a csontjaink nyúlnak. A yin jóga, átvezet a nem akarás területére önmagunkon belül.

Belassulás, tiszta tudatosság, jelenlét, mély és nyugodt légzés, csökkenő szorongás, megnyugvás. Az órát mindenkinek jó szívvel ajánljuk, nem csak nőknek, hanem férfiaknak is, akik szeretnének kilépni egy rövid időre a maszkulin energiákkal teli mindennapok pörgéséből.

 

Gyerek jóga

6-12 éves korosztálynak. A gyerekjóga egy olyan eszköz, mely segítségével a gyermekeink képesek kifejleszteni önmagukban minden pozitív tulajdonságot. A gyerek jógában a jóga mozgásformák (ászanák) dominálnak, és ezek kiegészülnek a légző gyakorlatokkal és relaxációs módszerekkel. A gyerekek immunrendszere, szervezete megerősödik, vitalitásuk növekszik.
MINDEN HÉTFŐ 17:00-TÓL

 

Iyengar

Az Iyengar (ejtsd “ájengár”) yoga a hatha jóga egyik módszere, az élete végéig gyakorló és aktívan tanító B.K.S. Iyengar jógamester tanítására épül.

Egyik legfőbb műve, a Jóga új megvilágításban, ma már klasszikusnak számít. Tanítása mélyen Patandzsali ősi jóga szútráira, bölcseleteire épül. B.K.S. Iyengar jógagyakorlása és több mint 70 éves oktatási tapasztalata felmérhetetlen innovációt eredményezett a jógaművészet és tudomány területén.

A módszer rendkívül precíz és intelligens. Biztonságos és szisztematikus fejlődést biztosít egyéni javítással, különböző segédeszközök használatával az egyéni adottságokhoz alkalmazkodva. A változatos szekvenciák egyaránt fejlesztik az erőnlétet, stabilitást, flexibilitást és a koncentrációt.

 

Gerinc jóga

A Gerincjóga modern mozgásrendszer, amely a jóga különleges eszköztárát használja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítására az anatómiai alapmozgásokra és a fascia-láncolatokra épülő gyakorlatsorokkal. Kezdő szinten elsődleges szerepe a prevenció, az egészségmegőrzés, de csoportos mozgásterápiaként, amely a teljes fizikumot szisztematikusan fejleszti, kiegészíti és hatékonyan támogatja az egyéni gyógyító eljárásokat. Haladóbb szinten pedig a jógának egy anatómiai szemléletmódú, testfejlesztő irányzata, amely beépíthető bármilyen mozgásrendszerbe.

 

Dinamikus jóga

A dinamikus jóga órán a klasszikus jóga alapgyakorlatait (ászanáit) használjuk,azokat kiegészítjük,gyakorlatsorokat építünk fel,így alakítjuk ki a dinamikus,úgynevezett flow jelleget. Egyik gyakorlatból épül a másik,ötvözzük a hagyományos jógapózokat a gerincedzés elemeivel, melyből létrejön egy tudatos,mégis izgalmas jógagyakorlás. Meditatív zene mellett,a légzés ütemére mozgunk. Míg testünk keményen dolgozik,lelkünk kisimul.
Amit a dinamikus jóga garantál:
-erő és hajlékonyság fejlődése;
-szálkás,tónusos izomzat;
-karcsú derék;
-egészséges,rugalmas gerinc;
-szebb tartás;
-hát- és derék fájdalmak megszűnése.