Hatha jóga

A hatha jóga hatásai:
-Az ászanák segítenek megerősíteni a gerinc melletti izmokat, így segítve a helyes testtartást és energia áramlást.
-Hajlékonyabbá teszik a testet,
-megerősítik az ízületet körülvevő szalagokat, javítják a keringést
-elcsendesítik az elmét és a csapongó gondolatokat
-a tudatos légzés erősíti az idegrendszert
-a csavarások fokozzák a nyirok- , illetve vénás keringést, ezáltal beindítva egy természetes méregtelenítő, fiatalító hatást.
-az íveltetések, fordított testhelyzetek oldják a stresszt és a szorongást, tehermentesítik a belső szerveket, fiatalítanak
-az egyensúlyi ászanák harmonizálják az idegrendszert, fejlesztik a koncentrációs készséget

A hatha jóga célja a szellemi és testi jóllét, a lelki, mentális, és testi egészség megvalósítása. Kezdőként és haladóként is csatlakozhatsz, mert a saját képességeid figyelembevételével gyakorolsz és a saját ütemedben, nem erőszakosan beleerőltetve léped át a saját határaidat, hanem amikor úgy érzed,hogy erre készen állsz.

 

Asthanga jóga

Az astanga jóga, a hatha jóga egyik összetett, dinamikus formája, amely kötött gyakorlatsorokból áll. Mi az egyessel, az alap gyakorlatsorral foglalkozunk majd, aminek a neve Yoga chikitsa, az az jóga terápia. Maga a sorozat úgy van felépítve, hogy minden egyes testrészünket és belső szervünket átmozgatja, így létrejön a terápiás hatás. A gyakorlás folyamatosan, megállás nélkül zajlik, aminek a ritmusát az udzsájí légzés adja. Ez a légzéstechnika segíti az elme lecsendesítését, ami a jógagyakorlás célja, de jótékony hozadéka az is, hogy az egyes pózok mélyebbé, teljesebbé válnak. A légzés, a folyamatos mozgás és a bandhák (testzárak) együtt belső hőt fejlesztenek a testben, amely a hajlékonyság növelése mellett beindítja a fizikai és mentális tisztító folyamatokat.

Kitartás, erő, megnyugvás, belső tér megnyílása, öröm, mindennapi gyakorlás, hála, tudás, önmegismerés, teljesség élménye. Az órát azoknak a kezdőknek is jó szívvel ajánljuk, akik szeretik a testi és szellemi kihívásokat. Egy törülközőt érdemes magaddal hoznod.

 

Iyengar

Az Iyengar (ejtsd “ájengár”) yoga a hatha jóga egyik módszere, az élete végéig gyakorló és aktívan tanító B.K.S. Iyengar jógamester tanítására épül.

Egyik legfőbb műve, a Jóga új megvilágításban, ma már klasszikusnak számít. Tanítása mélyen Patandzsali ősi jóga szútráira, bölcseleteire épül. B.K.S. Iyengar jógagyakorlása és több mint 70 éves oktatási tapasztalata felmérhetetlen innovációt eredményezett a jógaművészet és tudomány területén.

A módszer rendkívül precíz és intelligens. Biztonságos és szisztematikus fejlődést biztosít egyéni javítással, különböző segédeszközök használatával az egyéni adottságokhoz alkalmazkodva. A változatos szekvenciák egyaránt fejlesztik az erőnlétet, stabilitást, flexibilitást és a koncentrációt.

 

Dinamikus jóga

A dinamikus jóga órán a klasszikus jóga alapgyakorlatait (ászanáit) használjuk,azokat kiegészítjük,gyakorlatsorokat építünk fel,így alakítjuk ki a dinamikus,úgynevezett flow jelleget. Egyik gyakorlatból épül a másik,ötvözzük a hagyományos jógapózokat a gerincedzés elemeivel, melyből létrejön egy tudatos,mégis izgalmas jógagyakorlás. Meditatív zene mellett,a légzés ütemére mozgunk. Míg testünk keményen dolgozik,lelkünk kisimul.
Amit a dinamikus jóga garantál:
-erő és hajlékonyság fejlődése;
-szálkás,tónusos izomzat;
-karcsú derék;
-egészséges,rugalmas gerinc;
-szebb tartás;
-hát- és derék fájdalmak megszűnése.